076. Ciemność

W ..Grobowcach Atuanu'' Ged walczył z Bezimiennymi bogami. Stanęły tam przeciw sobie dwie siły —- światło i ciemność. Słowo i milczenie. Struktura i rytuał.

And I've switched sides.

Ged jest kapłanem słowa, królem mieczy, rozumie to co może nazwać. Ma władzę nad tym czego nazwę odkrył. Postać ta jest piękna szlachetna i silna.

Jednak gdy bohater jest szlachechetny i silny, nie ma znaczenia co wyznaje — wyciągnie co najlepsze z tego w co wierzy. Czy jest Papierzem, czy jak Han Solo — przemytnikiem i zabijaką.

Słowa są lekkie, tanie, słabe. By słowa miały moc — muszą moc brać od tego kto je wypowiada. W ciemności samej leży moc. Words can be subverted. Darknes can't be subverted, no action can be taken on darkness yet all actions come from it. Immanentną cechą światła są cienie. W ciemności jest ciemność.

Kiedy Ulce powiedziałem że chcę z nią pochodzić na siłownię spytałą: 'A jakie są moje cele'. Nie ma ich, postanowiłem uprawiać jakąś formę wyciłku fizycznego. Siłownia jest OK bo jest Ulka. This can't be subverted. Nie strace motywacji bo jej nie potrzebuje. Nie muszę wiedzieć czy osiągne cel, jeśli działanie jest celem.

TODO opisać lewą rekę ciemnoci

Wszystkie prawa zastrzeżone. Chcesz wykorzystać te materiały? Daj mi znać (mail, komentarz na forum, prywatna wiadomość) -- na pewno się zgodzę.