069. Druga półprawda o drogowskazie

Są dwa rodzaje filozofii i dwa rodzaje pisarstwa.
Autorzy pierwszego rodzaju piszą tylko autobiografie - ich bochater możę mieć inne imie, mieszkaćw innym kraju, ale będzie alter ego autora. Filozof tego rodzaju będzie pisał o sobie, o tym jak on reaguje na świat, będzie pisał o swoim świecie, jeśli ma w życiu cel — uzna że jest to obiektywny cel ludzkości. Mówią o drodze której idą.
Autorów drugiego rodzaju interesuje historia i jej ciekawe opowiedzenie. Filozofów drugiej kategorii interesują ciekawe myśli.
Jeśli pierwszy rodzaj ludzi potrafi mówić tylko o drodze którą idą — mówią: 'patrz w jakie niebiosa mnie zaprowadziła', drugi mówi — 'O zobacz jaki ciekawy kamień znalazłem kiedy zgubiłem swoją ścieżkę', 'O jaki ładny kwiatek rośnie na poboczu'.

Ja mam coś z obu typów. Z jednej strony jak piszę poważną pracę to ona jest o mnie i o rzeczach które myślę że sam w swoim życiu przetestwowałem.

Ale mam też fazy na fajne myśli. Fajne jest bardzo wieloznacznym słowem - czasem znaczy ładne, czasem abstrakcyjne, a czasem w stylu: 'Przekonać znajomą żeby złozyła swojemu chłopakowi życzenia na dzień ojca, odwiesiła słuchawkę a potem przez trzy dni nie odbierała tefonów przez trzy dni' czy 'Porzućmy zupełnie język - on nie opisuje ŚWIATA', 'Gdyby tak zapisać wszystko w postaci formuł logicznych…'.

Wszystkie prawa zastrzeżone. Chcesz wykorzystać te materiały? Daj mi znać (mail, komentarz na forum, prywatna wiadomość) -- na pewno się zgodzę.