Desktop

O co chodzi

Tapeta to jest ten obrazek który jest za ikonkami na pulpicie. Tapetę może stanowić dowolny obrazek. Inaczej mówi się na nią 'tło pulpitu'. Dokładniej tu.

Jak zmienić

Pierwszy krok

Najpierw należy kliknąć prawym klawiszem na tapetę (nie na żadną z ikon na pulpicie, ale na obszar na którym jest obrazek). Pojawi się takie menu:

tut1.png

Trzeba kliknąć lewym klawiszem (jednokrotnie) na opcję personalizuj zaznaczoną na obrazku.

Ekran personalizacji

Pojawi się taki ekran:

tut2-mod.jpg

Tutaj trzeba wybrać opcję tło pulpitu.

Ekran wyboru tapety

Pojawi ekran wyboru tapety:

tut3.jpg

Okienko to zawiera trzy ważne elementy:

  1. Miejsce z miniaturkami tapet. Po kliknięciu na miniaturkę tapeta zmieni się od razu na kliknięty obrazek, ale uwaga zmiana ta nie jest jeszcze trwała — po zamknięciu okienka tapeta powróci do poprzedniego stanu, by ją utrwalić należy kliknąć guzik OK.
  2. Listę rozwijaną z lokalizacjami — czyli miejscami w których są obrazki. (Lista ta jest na zdjęciu rozwinięta). Po kliknięciu na jeden z elementów windows zmieni zawartość okienka z miniaturkami. Na przykład eśli wybierzemy obrazy to system pokaże zawartość katalogu z obrazami.
  3. Guzik przeglądaj po kliknięciu na ten guzik pojawi się okienko umożliwiające wybór dowolnego pliku (na przykład pliku ściągniętego z plfoto.

Ustawianie na tapecie pliku z internetu.

Tutorial ten zakłada że używasz Firefoxa. Pod IE pewnie podobnie.

  • Znaleźć ładny obrazek (wykracza poza zakres tutoriala ;)). Polecam plfoto.
  • Otworzyć stronę z obrazkiem. Jeśli obrazek jest pomniejszony to warto znaleźć jego większą wersję. Na przykład:
tut4.jpg

Na tej stronie obrazki są pomniejszone. Trzeba kliknąć na ten wybrany żeby pokazała się większa wersja.

  • Na stronie z obrazkiem trzeba prawym klawiszem kliknąć na obrazku i kliknąć na Save image AS….
tut5.jpg
  • Pojawi się okienko z wyborem miejsca do zapisu pliku z obrazkiem.
tut6.jpg
  • W tym okienku ja zapisałem do katalogu pobieranie.
  • Kiedy się plik skończy ściągać należy kliknąć na niego (w okienku downloads) dwa razy. Pojawi się Galeria obrazów systemu Windows.1
tut10.jpg
  • W galerii należy kliknąć prawym klawiszem na podglądzie obrazka i wybrać ustaw jako tło pulpitu.
tut9.jpg
O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 License